Google Panda 4.0 – Wat u moet weten..
Google is uiteraard de meest gebruikte zoekmachine. Je zou kunnen zeggen dat Google de beste zoekmachine is die er bestaat. Echter hebben de meeste Google – gebruikers geen idee van hoe Google aan de achterkant van dat mooie cleane witte scherm werkt.
Voor degenen die dat wel enigszins weten: De lancering van Google Panda 4.0 is het gespreksonderwerp van de laatste tijd in medialand. Google Panda is een algoritme dat het voor Google mogelijk maakt zoekopdrachten (ingevoerd in het zoekveld) te filteren. Het filtert vervolgens, in enkele seconden, alle relevante zoekresultaten verwant aan de zoekopdracht en zet deze op een rijtje. Het Panda algoritme bestaat al een tijdje. Echter is Panda 4.0 de laatste versie ervan.
Wat moet u weten van Panda 4.0?
Velen van u hadden gewild dat Panda 4.0 vooral met de snelheid van Google te maken zou hebben. Het doel wat Google met Panda 4.0 voor ogen heeft is echter meer relevante zoekresultaten weergeven op basis van content. Het algoritme geeft Google – gebruikers de kans op de beste zoekresultaten passend bij hun zoekopdracht. Daarbij wordt vooral gekeken naar hoeveel kwalitatieve content webpagina’s bevatten. Hoe meer goede content in relatie tot een zoekopdracht, hoe hoger uw website ranking in Google.
Een voorbeeld; Als een Google gebruiker een zoekopdracht zoals “WK 2014″ intypt worden de zoekresultaten op de eerste pagina als de beste resultaten beschouwd. De resultaten op de volgende pagina’s worden als inferieur beschouwd hoewel zij soms content bevatten met grotere inhoud en van hogere kwaliteit.
De lancering van Google’s Panda 4.0 brengt dus wel degelijk uitdagingen met zich mee en heeft invloed op de huidige status quo van het internet. Google ranking van een groot aantal websites is door Panda gewijzigd, sommige websites zijn lager op de ladder komen te staan en andere hoger. Bijvoorbeeld Ebay heeft een flinke tik gehad van Panda. Er wordt gesproken van een verlies van meer dan 30% in rank – waarde.
Panda zadelt ook Webmasters en SEO experts op met meer werk en onderzoek. Wat is de beste aanpak voor uw website? Het is zaak meer inzicht te krijgen in de huidige versie van Panda zodat uw web pagina’s aantrekkelijker gemaakt kunnen worden voor de zoekmachines. In elk geval is boodschap van Google: “Meer content van hoge kwaliteit.”
Denkt u hulp nodig te hebben om uw SEO beter voor u te laten werken? Klik hier